Després de llegir el
document "Participació i Educació Social" escrit per Violeta Núñez, professora de Pedagogia Social, vam treballar aquest TEXT, i vam posar en comú el següent.
Idees principals
Intervenció, prevenció i estadística de l'higienisme
com a recuperació d'aquests conceptes en l'actualitat. A més, ens
planteja l'oposició entre educació social, prevenció, apoderament de
dins cap enfora i d'enfora cap endins. És important també el protocol,
per millorar el sistema per controlar el que fem i a les persones.
Respecte a la participació, Violeta Núñez ens deixa tres idees clares.
Primer de tot, que
actualment és un pacte social, abans estudiàvem i teníem feina, ara ja
no ens donen respostes a les necessitats, no hi ha res segur però seguim
fent el que ens reclamen. Ens remarca la idea de la
fragmentació de la solidaritat ciutadana, tot es fa per benefici propi,
com si l'altre fos un rival (espai de rivalitat i competitivitat). Tot i
això, afirma que la participació i la societat són un dret, tothom ha
de poder participar en la societat, tenir responsabilitats, enriquiment,
etc.
Pel que fa al paper de l'educador/ educadora:
- Educador social com a garant de drets.
- Educador que facilita el canvi a millor.
- Educació social com a tràmit.
- Educació social com a eina de manipulació.
Les solucions que hem trobat per a la situació actual són les següents: hem de fer un espai de construcció, de fer xarxa, hem d'interrogar a les polítiques socials, hem d'allunyar-nos del protocol i fer més acció directa i estar a molts llocs.
La participació vista pels nens
No hay comentarios:
Publicar un comentario