DISCAPACITAT I SEXUALITAT
La "Sexualitat", ja és un tema tabú per si mateix, però la veritat és que forma part de les necessitats bàsiques. Per tant si nosaltres practiquem sexe perquè les persones amb diversitat funcional no poden? A cas no són persones?
Piràmide de Mashlow |
ISLAMOFÒBIA
"Integrat!" "No és tan difícil parlar català" "Tant costa anar sense vel?"
Avui en dia, un tema que està latent, és d'Islamofòbia, sobretot a causa de els corrents radicals que estan naixent.En el cas dels refugiats, les quals són les víctimes també les fem patir aquí, ja que les posem al mateix sac que els seus assassins. Com et sentiries tu?
PAPER DE L'EDUCADOR/A SOCIAL
L'educador/a com a promotor dels drets humans, té un rol molt important en aquest cas. Parlem d'integració quan venen immigrants al nostre país, però jo penso, integració de qui? Dels espanyols, que no sabem acceptar o als que venen?
Per tant el que jo faria és des de ben petits educar en diversitat, i que els nens comprovin per ells mateixos que no els hi passa res si tenen un amic musulmà, ja que hem de tenir en compte que l'educació que es fa a casa arrela molt més.
Sento donar una mala noticia als Islamòfobs: el món ÉS DE TOTHOM. No hi ha propietats.
LA FIGURA DE L'EDUCADOR/A SOCIAL ALS SERVEIS D'ATENCIÓ SOCIAL PRIMÀRIA A L'AJUNTAMENT DE BARCELONA
Són suficients?
S'arriba a tothom? |
La problemàtica que es viu a Barclona, és que hi ha un nombre determinat d'educadors socials per a un nombre determinat de persones, en el cas de la nostra ciutat, per a 15000 habitats hi corresponen 2 educadors.
Quines funcions realitzen?
Els educadors, en teoria, actuen més en
l'àmbit personal, comunitari i burocràtic.
Donen resposta a les problemàtiques?
En els últims anys, la desigualtat, la pobresa i l'exclusió social ha augmentat, en canvi, els professionals queden igual el nombre. No es dóna resposta a les necessitats, no es fa el que toca. Si augmenten les problemàtiques, cal augmentar també el nombre de professionals per poder abastar-les. L'Educació social hauria d'anar un pas endavant de la societat, però això fa que vagi encara més enrederida. Personalment penso que està fatal organitzat.
Propostes de millora:
- Intervenció socioeducativa i menys contenció
- Treballar en xarxa
- Prevenció primària i secundària
- Anàlisi, intercanvi i formació de professionals
- Bones pràctiques
- Incorporar l'ES en el disseny de les polítiques socials.
Paper de l'Educador/a Social:
-Activa: Involucrat en la protesta i la reivindicació per a la normalització de la professió, divulgador de la realitat.
-Passiva: Com l'observador i treballador neutre a les polítiques i realitats en el temps.
ADDICCIONS
Des de sempre s'han consumit drogues de tota mena, més o menys nocives, però s'haurien de legalitzar?
Personalment trobo que l'ús de drogues en l'àmbit mèdic està bé, en segons quins casos. Per contra a la opinió dels meus companys (els que han exposat), jo no legalitzaria cap droga, perquè hi hauria més accessibilitat, el preu baixaria, per tant molta gent que no està enganxada s'enganxaria.
Per altra banda està demostrat que el consum de drogues no és beneficiós, per tant, per què permetre-les? Igualment la gent que consumeix o que vol consumir ja busca la manera d'accedir-hi.
Fen referència al rol de l'educador social, si ja hi ha feina en ajudar a desenganxar a les persones addictes de la droga, i després de haver-les de reinserir a la societat, perquè posar més feina. A grosso modo, seria com dir:
"Permetem l'assassinat, produeix morts, però igualment la gent assassina". La gent no s'ho pensaria dues vegades matar a algú.
Les addiccions destrueixen i encadenen.
ELS MANTERS, UN COL·LECTIU PLE DE PREJUDICIS
"5 mentiras sobre los manteros"
Els manters són víctimes de la societat, són víctimes que s'han tornat invisibles.
El que cal fer, és encoratjar als manters per a que puguin lluitar tots junts, i només fent que hi hagi educadors socials entre ells, serà com podran aconseguir els seus drets. Algú que conegui la realitat des de dins.
Vídeo realitzat per els meus companys
AUTISME
Jo veig l'autisme com una manera diferent de veure i contactar amb el món. Cada tipus d'autisme és diferent, però tenen característiques similars.
REPTES
- Conscienciar a la societat i conèixer realment el que és l'autisme, sobretot a les escoles, ja que les persones que tenen aquests síndromes, solen patir bullying.
- Acompanyar a les persones amb autisme i no posa'ls-hi barreres, en l'educació sobretot, si ells no se'n posen, qui som nosaltres per posa'ls-hi.
Actuacions d'èxit
No hi ha cura per a l'autisme, però si una millora de la seva conducta. Dietes especifiques (eliminar o evitar aliments), medicaments (Neurolépticos) i teràpies (Combinació de diferents teràpies). La millor teràpia és la conductual, ja que treballa la conducta del nen, en canvi les de nutrició, no fan un canvi gaire visible, però suposo que el conjunt de totes les teràpies que realitzen fan molt de bé.
No hi ha cura per a l'autisme, però si una millora de la seva conducta. Dietes especifiques (eliminar o evitar aliments), medicaments (Neurolépticos) i teràpies (Combinació de diferents teràpies). La millor teràpia és la conductual, ja que treballa la conducta del nen, en canvi les de nutrició, no fan un canvi gaire visible, però suposo que el conjunt de totes les teràpies que realitzen fan molt de bé.
TRACTA DE PERSONES
Aquest és el tema que vam treballar el nostre grup.
Cal dir que no ens va ser gens fàcil obrir els ulls davant d'una realitat així. A més a més, és un tema que em cridava molt l'atenció, pel simple fet de que Espanya és el 3r país del món que n'extreu més diners de la tracta, que en els nostres carrers, els quals anomenem llar, hi ha noies que l'anomenen infern.
La tracta de persones, és la captació, trasllat, transport de la persona utilitzant la violència i sobreexplotar a la persona i lucrar-se amb la seva activitat.
REPTES
Realitzar un treball de prevenció, conscienciació i sensibilització a persones de totes les edats, sobretot a les escoles.
Paral·lelament, fer un treball d'acompanyament d'acompanyament a les ex-víctimes.
A més a més de comptar amb la col·laboració de la policia i les forces de seguretat per a poder abolir aquesta.
DIFICULTATS
Un dels majors inconvenients, és que al nostre país no l'interessa en absolut abolir la tracta de persones ja que suposa el 0,35% del PIB anual.
D'altra banda, és que la majoria de la gent que ens envolta, no té ni idea de que avui en dia existeix l'esclavatge.
Testimoni de una ex-víctima, Katja
MENJADORS SOCIALS
Penso que els menjadors socials, són més que menjadors, és donar el menjar amb dignitat, a part de menjar en comunitat.
Els meus companys van visitar un centre de serveis anomenat "Canpedró", on a part d'oferir el servei de menjador, també tenen servei de dutxes, rentadores,...
Aquest són alguns dels interrogants que presenten els menjadors socials:
-S'estigmatitza a les persones? És més, un estereotip que una realitat.
-Està coberta la demanda? Sí, però no tots estan coberts
-Hi ha alternatives? Centre de serveis, supermercats socials, xecs alimentaris.
-Som conscients? NO. 262.471 tones de menjar aprofitable a Catalunya. 58% famílies, 16% supermercats.
CONCLUSIÓ
Com a conclusió de totes aquestes exposicions, és que hi ha moltes problemàtiques, però també hi ha persones suficients per a poder canviar tot això i més. En qualsevol dels casos, la millor opció és actuar. Com diu el refrany: "Quién calla otorga". És pitjor saber el que està succeint i no fer res, que no saber el que passa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario